Sigma-Not
Homepage Contact Change language
  • Dostarczamy wiedzę do domu
    News

    Ważna informacja DLA PRENUMERATORÓW WERSJI PAPIEROWYCH Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu naszych czytelników, w tym szczególnym dla nas Wszystkich czasie, Wydawnictwo SIGMA-NOT umożliwi Państwu BEZPŁATNY DOSTĘP do zasobów PORTALU INFORMACJI TECHNICZNEJ www.sigma-not.pl zaprenumerowanego przez Państwa tytułu w wersji papierowej. Proszę o kontakt z Wydawnictwem: prenumerata@sigma-not.pl. W tytule wiadomości wpiszcie ”Bezpłatny dostęp”. W treści maila proszę podać numer NIP oraz adres płatnika (w celu identyfikacji). W odpowiedzi otrzymacie Państwo LINK aktywacyjny lub informację o nadaniu e-dostępu (dla osób już posiadających konto w Portalu)

  • „Szyte na miarę” rozwiązania dla branży fashion - 25 maja 2020 r., ONLINE
    News

    W programie nie zabraknie tematów dotyczących: e-commerce, mediów społecznościowych, marketingu, mody, trendów a nawet logistyki i grafiki. Wykłady online podczas tego spotkania poprowadzą m.in.: • Gość specjalny: Marcin Maj - Co-owner/ Business Development w H2O Creative "Depresja konsumentów i hipokryzja marek, czyli gdzie popełniliśmy błąd? I jak możemy to naprawić?" • Daniel Werner - Head of PR & Marketing SAREsystem i SAREhub "#PatrzSzerzej niż tylko na sukienki! Automatyzacja procesu przed- i posprzedażowego" • Anna Dowgiałło - Kierownik warszawskiego biura, Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) "HKTDC Marketplace, czyli Hongkong i globalne możliwości biznesowe online" • Aleksandra Maciejewicz - Partner, LAWMORE "Sprzedaż przez Internet - wybrane prawne aspekty" • Mikołaj Winkiel - Chief Evangelist, Brand24 "Internet jako najskuteczniejsze (jeżeli nie jedyne w obecnej sytuacji) narzędzie trafiające do klientów - wykorzystanie monitoringu w promocji i wyszukiwaniu klientów" • Katarzyna Rawa - Account Manager/Team Leader, Business Factory "Strategia marketingowa oraz najważniejsze rozwiązania sprzedażowe na Facebooku dla branży fashion" Rozwinięcia powyzszych tematów znajdują się na stronie wydarzenia: http://pirbinstytut.pl/index.php/branza-fashion Warunki udziału w konferencji online: - 199 PLN+VAT - dla osób z grupy docelowej - 1 000 PLN+ VAT - dla przedstawicieli dostawców usług, rozwiązań informatycznych oraz technologicznych związanych z tematyką konferencji Rejestracja w linku: http://pirbinstytut.pl/index.php/rejestracja-35 Kontakt z Organizatorem: Daria Biernacka mobile: +48/531 375 811 e-mail:daria.biernacka@pirbinstytut.pl

  • Wynalazki, innowacyjne produkty i rozwiązania dla przemysłu, środowiska, zdrowia i medycyny oraz życia codziennego
    News

    W związku ze trwającym stanem zagrożenia epidemiologicznego, XIII edycja Międzynarodowych Targów Wynalazków i Innowacji INTARG® 2020 odbędzie się w formie online. INTARG® to międzynarodowa platforma promocji innowacyjnych produktów, technologii i usług z różnych branż i dziedzin w celu transferu technologii i nawiązania współpracy pomiędzy światem nauki, przemysłu i biznesu. INTARG® 2020: w nowej formule online Nowa formuła umożliwi wszystkim chętnym udział w międzynarodowym konkursie INTARG® Online – zgłoszenie innowacyjnych produktów, technologii i usług do oceny przez międzynarodowe jury. Główne kryteria, jakie członkowie Kapituły biorą pod uwagę przy ocenie rozwiązań to: poziom innowacyjności, zapotrzebowanie rynku na dany produkt, porównanie z odpowiednikami światowymi, poziom gotowości technicznej TRL, możliwości wdrożenia i komercjalizacji, efekty ekonomiczne i społeczne, itp. W razie potrzeby czy wątpliwości członkowie Kapituły skontaktują się z Uczestnikami Konkursu telefonicznie lub poprzez Skype’a, z prośbą o dodatkowe wyjaśnienia. Jury przyzna następujące nagrody: Grand Prix, Nagrodę Prezesa Jury, medale platynowe – za najlepszy wynalazek w branży oraz złote, srebrne i brązowe medale. Będą także nagrody ufundowane przez patronów honorowych, partnerów oraz przez delegacje zagraniczne. Rejestracja do udziału w INTARG®Online odbywa się do 30 maja 2020. Oficjalne opublikowanie wyników Konkursu nastąpi w dniu 19 czerwca 2020 na www.intarg.haller.pl, na Facebooku organizatorów oraz patronów i partnerów targów INTARG®. INFORMACJE ORGANIZACYJNE: Warunkiem udziału w Konkursie jest: • przesłanie do dnia 30 maja 2020 wypełnionej i podpisanej karty zgłoszeniowej na adres: a.passia@haller.pl • dokonanie rejestracji online udziału w Konkursie (po otrzymaniu kodu dostępu do panelu Uczestnika) W celu uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy na stronę internetową www.intarg.haller.pl

  • Targi Mody Poznań
    News

    19 lutego, podczas pierwszego dnia Targów Mody Poznań tradycyjnie odbędzie się Kongres Fachowców – debata profesjonalistów, którzy w swoich prelekcjach odniosą się do branży mody z perspektywy swoich profesji, takich jak e-commerce, nowoczesne-technologie, dziennikarstwo czy ekologia. Wydarzenie poprowadzi charyzmatyczna Paulina Smaszcz-Kurzajewska. W godzinach od 10:00 do 13:30, w Sali Ziemi zlokalizowanej w PCC na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, odbędzie się już trzecia edycja Kongresu Fachowców. W debacie udział wezmą przedstawiciele firm, instytucji kultury, kancelarii prawnych oraz szkół wyższych, które w pewien sposób związane są z branżą mody. Rejestracji można dokonać na stronie internetowej Targów Mody Poznań: https://targimodypoznan.pl/formularz-rejestracyjny-na-kongres/ Kongres Fachowców jest częścią nowego projektu towarzyszącego Targom Mody Poznań – Miasto Żyje Modą. Jego celem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc i wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze trendy. Udział może wziąć w nim każdy! Więcej informacji na stronie internetowej: www.miastozyjemoda.pl Prelekcje: 1. „Ja, kolekcjoner, czyli jak zostałem znawcą mody” – Adam Leja, kolekcjoner mody i ekspert w dziedzinie sztuk dekoracyjnych z okresu art deco. To jeden z największych kolekcjonerów mody w Europie – jego zbiory liczą ponad pięć tysięcy eksponatów z okresu od połowy XIX wieku, aż do dziś. 2. „Budowanie marki własnej na Allegro” O tym jak zbudować markowy sklep na Allegro i efektywnie zarządzać sprzedażą uwzględniając specyfikę modelu marketplace, opowie Celestryna Lendo-Zachariasz. 3. „Twórczy recykling. Pomiędzy chaosem, a świadomym projektowaniem” – z ramienia Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego wystąpią prof. zw. Irmina Aksamitowska-Szadkowska oraz dr hab. Hanna Wojdała-Markowska. Panie opowiedzą między innymi o refleksjach na temat danych związanych z modą oraz przekraczaniu granic bezpieczeństwa konsumpcyjnego. Nie zabraknie także wątku o etyce zawodu projektanta. 4. „Anna Kuczyńska – antykonsumpcyjna projektantka mody. Czy to możliwe? Magazyn Wallpaper określił ją „najjaśniej błyszczącą gwiazdą polskiego designu”. Już niedługo poznańska publiczność będzie miała okazję posłuchać, jak to jest być projektantem i być wiernym swoim ideałom. 5. „Materiały roślinne, jako przyszłość w branży mody” – Bohema Clothing, ekologiczna a nawet wegańska marka, która produkuje nie tylko buty ze skóry ananasa. Całkiem niedawno stali się oni prekursorem i stworzyli pierwsze na świecie buty ze skóry kaktusa. 6. „Prawne aspekty lokowania produktów przez influencerów modowych” – w imieniu kancelarii Wierciński Kwieciński, Baehr, prelekcję wygłosi adwokat Aleksandra Bączykowska. 7. „Słowo w modzie” Moda opiera się na słowach. To słowa tworzą trendy, budują marki i ich oryginalność. Od nich się zaczyna – budując strategię marki i kreując komunikację do użytkowników. Dlaczego ich dobór jest tak istotny i jak je interpretować? Opowiedzą przedstawicielki – Domodi, Marta Kaleta i Martyna Głowińska. 8. „Trendy, innowacje i ekologiczna moda Kazachstanu: nasze spojrzenie na przyszłość” – Irina Nechaeva. 9. „Platforma VR Lookroom. Zacieranie granicy między zakupami online i offline” – Konrad Ziaja z Cinematicvr.pl

  • Szyte na miarę rozwiązania dla branży fashion
    News

    E-commerce niewątpliwie jest przyszłością handlu. Już dziś stanowi około 11% całości sprzedaży, a według statystyk do 2022 roku ten udział ma wzrosnąć o kolejne 5%. Także Polsce z roku na rok rośnie liczba przedsiębiorstw trudniących się handlem internetowym. 26 marca 2020 r. w Warszawie odbędzie się kolejna edycja wydarzenia "Szyte na miarę rozwiązania dla branży fashion", podczas którego można będzie zdobyć wiedzę o Internetowym rynku i sposobach dotarcia do klientów właśnie dzięki e-narzędziom. Ekspertami podczas wydarzenia będą: - Gość specjalny: Joanna Jabłczyńska - Radca prawny, aktorka - Mirosław Skwarek - Dyrektor Marketingu w GetAll.pl, autor bloga PerswazjaWSprzedaz.pl "7 gotowych pomysłów na zwiększenie sprzedaży w branży fashion za pomocą botów na Facebooku" - Klaudia Rogacz - Kierownik Działu Visual Merchandisingu, ETOS "Visual merchandising jako skuteczne narzędzie sprzedaży pośredniej" - Aleksandra Maciejewicz - Partner, LAWMORE "Sprzedaż produktów modowych przez Internet - wybrane prawne aspekty" - Mikołaj Winkiel - Chief Evangelist, Brand24 "Wykorzystanie monitoringu internetu w branży fashion" - Łukasz Głombicki - CEO, Whisky Media "Co i jak zrobić, żeby Twoja firma zarabiała 10 razy lepiej, wykorzystując działania marketingowe, influencerów i content marketing" - Katarzyna Rawa - Account Manager/Team Leader, Business Factory "Strategia marketingowa oraz najważniejsze rozwiązania sprzedażowe na Facebooku dla branży fashion" Rozwinięcia powyzszych tematów znajdują się na stronie wydarzenia: http://pirbinstytut.pl/index.php/branza-fashion Warunki udziału w konferencji przy rejestracji do 10.03.2020: - 199 PLN+VAT - dla osób z grupy docelowej - 1 000 PLN+ VAT - dla przedstawicieli dostawców usług, rozwiązań informatycznych oraz technologicznych związanych z tematyką konferencji Warunki udziału w konferencji przy rejestracji od 11.03.2020: - 299 PLN+VAT - dla osób z grupy docelowej - 1 500 PLN+ VAT - dla przedstawicieli dostawców usług, rozwiązań informatycznych oraz technologicznych związanych z tematyką konferencji Z hasłem: db1512 otrzymasz 20% zniżki na udział. Hasło należy wpisać w formularzu zgłoszeniowym w polu "UWAGI". Rejestracja w linku: http://pirbinstytut.pl/index.php/rejestracja-35

Bieżący numer
Cover
W numerze m. in.:
  1. Monnari - zaufanie, renoma, rozpoznawalność str. 4
  2. Skóropodobny materiał z jabłek str. 14
  3. Z dziejów Fabryki Sukna Cienkiego „Poland” w Warszawie str. 16
  4. Odzież na bazie fusów z kawy str. 22
  5. Historia przemysłu skórzanego i garbarskiego w Radomiu str. 28
  6. Roślinne buty made in Poland str. 30
  7. Tekstylne zabezpieczenia dokumentów i produktów papierowych str. 34
Dostęp do numerów archiwalnych i poszczególnych artykułów możliwy jest na stronie naszego wydawcy: www.sigma-not.pl
Copyright © 2011-2020, PW-WOS
ISSN-1731-8645
e-ISSN 2449-9986